Zastosowanie sprężarek
Sprężarki stosowane są wszędzie tam gdzie potrzebne jest powietrze lub inne gazy pod ciśnieniem.
Bardzo często można spotkać te urządzenia w samochodach. Najprostszym przykładem są turbosprężarki pracujące z silnikiem samochodowym. Działają one na zasadzie wykorzystania spalin silnika do napędzania turbiny gazowej połączonej ze sprężarką. Ta sprężarka z kolei dostarcza powietrze do dolotu silnika. Takie rozwiązanie znacznie poprawia efektywność silnika.
Oprócz tego sprężarki stosowane są w samochodach ciężarowych do napędzania pneumatycznych układów hamulcowych. Służą tam do utrzymywania wysokiego ciśnienia umożliwiającego funkcjonowanie hamulców.
Kolejnym miejscem związanym z motoryzacją gdzie wykorzystywane są sprężarki są warsztaty samochodowe. W nich wykorzystywane są kompresory połączone ze zbiornikiem sprężonego powietrza. Przy pracach mechanicznych są wykorzystywane do napędzania narzędzi pneumatycznych - np. kluczy udarowych. Również stosowane są do przedmuchiwania i czyszczenia. Natomiast w warsztacie lakierniczym sprężarki stosowane są do malowania natryskowego.
Części do maszyn Caterpillar
Maszyny budowlane, szczególnie te dobrej jakości wymagają odpowiedniej troski, odpowiedniej opieki i zadbania. Przede wszystkim, warto zastanowić się nad tym, w jakich warunkach te maszyny pracują. Muszą być bezpieczne, odporne, silne i sprawne. Taka maszyna nie może zawieść człowieka, ponieważ to może skończyć się bardzo tragicznie i bardzo dramatycznie. Dlatego też wymaga ona odpowiedniego serwisu. Dobra maszyna, na przykład firmy Caterpillar, która jest obecnie najbardziej popularną, ale jednocześnie również wiodącą firmą na rynku ma zabezpieczenia w postaci własnych serwisów i własnych części. Części do maszyn Caterpillar zapewniają naprawianej maszynie utrzymanie wysokiej jakości urządzenia, zapewniają bezpieczeństwo użytkowania, sprawność i dają gwarancję serwisowania, jak zwykle podczas naprawiania urządzeń oryginalnymi częściami. Trzeba również zapewnić wymianę części w autoryzowanym serwisie. Taki serwis przy naprawie i ewentualnej wymianie części zastosuje podobne, jeżeli nie te same technologie, co przy oryginalnym konstruowaniu maszyny, a to również pozytywnie wpłynie na jej sprawność.
Podwozie
Budowa koparkoładowarki
Podstawowe zespoły koparkoładowarki to:
podwozie,
nadwozie,
układy robocze.
Podwozie
Podwozie stanowi rama spoczywająca na dwóch mostach napędowych. Most przedni skrętny zamocowany jest wahliwie do ramy, tylny zaś sztywnie. Zapewnia to uzyskanie poprzecznego przechyłu mostu przedniego i utrzymanie stałego kontaktu kół z podłożem.
Nadwozie
Nadwozie składa się z kabiny operatora zamontowanej do ramy, maski silnika, błotników i podestów roboczych, zbiorników oleju i paliwa. W kabinie znajdują się dźwignie sterujące osprzętem roboczym, kierownica do sterowania maszyną, pulpity ze wskaźnikami do kontroli prawidłowej pracy i przyciski. Konstrukcja ROPS/FOPS zapewnia operatorowi bezpieczeństwo przed zgnieceniem pod ciężarem maszyny w przypadku jej przewrócenia się. Zabezpiecza go także przed spadającymi przedmiotami.
Układy robocze
Układy robocze, ładowarkowy i koparkowy, zapewniają wysoką trwałość i niezawodność działania. Ładowarkowy układ roboczy umożliwia osiąganie optymalnych kątów wysypu w całym zakresie pracy układu. Charakteryzuje się dużym udźwigiem, dużą siłą wyrywającą oraz dużą odpornością na obciążenia dynamiczne. Koparkowy układ roboczy jest typu podsiębiernego, obrotowy z amortyzacją obrotu, z przesuwem poprzecznym, o dużej wytrzymałości mechanicznej i stabilności2.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Koparko%C5%82adowarka