Jak firmy przewozowe przyciągają klientów?
Firmy taksówkarskie muszą przyciągać klientów na wszystkie sposoby, bo przecież konkurencji na rynku nie brakuje. Wielu z właścicieli takich firm zachodzi w głowę co można jeszcze zrobić, aby więcej klientów korzystało właśnie z ich taksówek.
Pierwszym czynnikiem decydującym o wyborze firmy może być cena za daną trasę, ale nie zawsze warto walczyć z konkurencją jedynie ceną. Stan i klasa aut też jest istotna, no bo kto nie wolałby się przejechać mercedesem z 2014 roku, gdy inna firma ma mercedesa z 1994.
Dalej są wszelkie wygody oferowane na pokładzie aut: klima, płatności bezgotówkowe i inne rzeczy zwiększające komfort podróży.
Kierowca taksówki, definicja w Wikipedii
Taksówkarz ? osoba kierująca pojazdem samochodowym przeznaczonym do wykonania usługi przewozu osób lub mienia, nazywanej powszechnie taksówką.
Określenie to, a także ?taksa?, pochodzi od nazwiska Franza von Taxisa, który w 1490 roku był organizatorem przewozu cesarskiej poczty dla Maksymiliana II.
Wykonywanie tego zawodu jest regulowane przepisami, które określają następujące wymagania wobec kandydatów:
ukończenie szkolenia (kursu),
kwalifikacji zdrowotnych (ogólnych),
pozytywnych badań psychotechnicznych,
zdania egzaminu z zakresu ?wykonywania transportu drogowego taksówką
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Taksówkarz
Kwestie dotyczące transportu zbiorowego
W Polsce podstawowe kwestie dotyczące publicznego transportu zbiorowego reguluje ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym.
Publiczny transport zbiorowy może odbywać się w Polsce na podstawie:
umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego pomiędzy organizatorem a operatorem,
potwierdzenia zgłoszenia przewozu lub decyzji o przyznaniu otwartego dostępu.
Ustawa o o publicznym transporcie zbiorowym nakazuje oznakowanie środków transportu, którymi są wykonywane usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego, w sposób widoczny dla pasażera, podawanie rozkładu jazdy do publicznej wiadomości na wszystkich dworcach i przystankach wymienionych w rozkładzie jazdy, a także upublicznianie cenników opłat lub taryf oraz regulaminów przewozu osób (zawierających warunki obsługi podróżnych, warunki odprawy oraz przewozu osób i bagażu, wskazujących podmiot właściwy do przyjmowania skarg i reklamacji wynikających z realizacji usług oraz terminy ich rozpatrywania).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Publiczny_transport_zbiorowy